برگزاری دور جدید مذاکرات آستانه برای حل و فصل مسئله سوریه 

سخنگوی وزارت امور خارجه قزاقستان اعلام کرد دور جدید مذاکرات آستانه برای حل و فصل مسئله سوریه اواخر ژانویه برگزار می‌شود.

وزارت خارجه قزاقستان از برگزاری دور جدید مذاکرات حل و فصل مسئله سوریه در شهر آستانه در روز‌های ۲۴ و ۲۵ ماه جاری به دعوت کشور‌های ضامن خبر داد.

به گزارش تاس، آیبک سامدیاروف، سخنگوی وزارت امور خارجه قزاقستان گفت: بیست و یکمین نشست بین المللی درباره سوریه در چارچوب اجلاس آستانه در روز‌های ۲۴ و ۲۵ ژانویه به دعوت کشور‌های ضامن در پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود.

نشست بین المللی قبلی در این قالب در تاریخ ۲۰ و ۲۱ ژوئن ۲۰۲۳ در آستانه برگزار شد. در این نشست هیات‌هایی از کشور‌های ضامن روسیه، ایران و ترکیه، نمایندگان دولت و مخالفان سوریه و نمایندگانی از سازمان ملل، اردن، عراق و لبنان به عنوان ناظر حضور داشتند.

قنات تومیش، معاون وزیر امور خارجه قزاقستان در آن زمان گفت که بیستمین نشست آخرین جلسه خواهد بود. در ۲۲ ژوئن ۲۰۲۳، اطلاعیه وزارت خارجه قزاقستان نشان داد که مقامات قزاقستان آماده هستند تا در صورت درخواست دسته جمعی طرف‌های درگیر، مذاکرات درباره سوریه در آستانه در پایتخت این جمهوری را به عنوان نشانه حسن نیت تجدید کنند.

گفتگو‌ها درباره حل و فصل مسئله سوریه برای اولین بار در ژانویه ۲۰۱۷ در پایتخت قزاقستان برگزار شد.

برچسب ها: نشست آستانه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار